Haksız Rekabet Hukuku

Haksız rekabet, Türk Ticaret Kanunu’nun 54. maddesinde, “Rakipler arasında veya tedarik edenlerle müşteriler arasındaki ilişkileri etkileyen aldatıcı veya dürüstlük kuralına diğer şekillerdeki aykırı davranışlar ile ticari uygulamalar” olarak tanımlanmış ve hukuka aykırı olduğu belirtilmiştir.

Haksız rekabet günümüz teknolojik imkanları ile sıklıkla karşılaşılan bir durumdur.

Haksız Rekabet Oluşturan Eylemler Nelerdir?

• Dürüstlük kuralına aykırı reklamlar ve satış yöntemleri ile diğer hukuka aykırı davranışlar.
  • Sözleşmeyi ihlale veya sona erdirmeye yöneltmek.
  • Başkalarının iş ürünlerinden yetkisiz yararlanma.
  • Üretim ve iş sırlarını hukuka aykırı olarak ifşa etmek.
  • İş şartlarına uymamak.

Haksız Rekabet Davaları Nelerdir?

• Tespit Davası: Tespit davası, bir eylemin haksız rekabet teşkil ettiğinin tespitine yönelik olarak açılan bir davadır.
  • Haksız Rekabetin Men’i Davası: Bu dava, halihazırda devam etmekte olan ve haksız rekabet teşkil eden bir durum ya da eylemin sona erdirilmesi amacıyla açılmaktadır.

Haksız Rekabet Hukuku

Haksız Rekabet Oluşturan Eylemler Nelerdir?

• Sözleşmeyi ihlale veya sona erdirmeye yöneltmek.
  • Başkalarının iş ürünlerinden yetkisiz yararlanma.
  • Üretim ve iş sırlarını hukuka aykırı olarak ifşa etmek.
  • İş şartlarına uymamak.

Haksız Rekabet Davaları Nelerdir?